Ce se mai intampla cu terenurile si dezvoltarile imobiliare din sudul Bucurestiului
Au mai ramas putine terenuri de vanzare in sudul Bucurestiului, in zona bulevardelor Obregia, Metalurgiei, Turnu Magurele si Brancoveanu. Ritmul in care s-a construit si se construieste in sud este absolut ametitor. Nu iti vine sa crezi cat de mult s-a extins Bucurestiul atunci cand mai faci drumuri in zone pe care le stiai nu demult extremitati si care acum sunt in miezul lucrurilor.
La inceput, acum 7-8 ani s-au instalat rapid in zona Metalurgiei-Obregia hipermarketuri ca Hornbach, Grand Arena, Carrefour, Selgross, Metro, benzinarii ca Mall, Luckoil, OMV si Petrom si mall-ul cel mai mare din Bucurestiul de atunci, centrul comercial Sun Plaza. Cel mai mare asezamant din zona de atunci erau birourile si service-urile auto ale Dacia Meridian de pe bulevardul Turnu Magurele si care se intindeau de la intersectia cu Obregia si pana aproape de intersectia cu Brancoveanu. Apoi s-a facut imediat, in spate, cartierul rezidential Aurel Persu, cartierul de lux al zonei, presarat cu vile si bloculete de maxim P+2 foarte elegante si rupte parca dintr-un colt de nord, iar apoi totul a stagnat pana prin 2013-2014 oprind abrupt ascensiunea zonei pana aproape de paralizie.
Apoi s-au ridicat peste noapte blocurile Asmita Gardens jos la granita cu Tineretului si invers inspre IMDB si prin diverse alte puncte ale sudului, iar apoi am ramas toti masca cand s-a decis la primarie sa se desfaca nodul rutier care nu exista prin fata Asmitelor, respectiv cum vii dinspre Mihai Bravu, in loc sa se ia in serios adevaratul blocaj care se intampla un pic mai sus, la Piata Sudului intersectie cu Oltenitei. Intre timp, intersectia s-a mai blocat un pic pentru o vreme datorita lucrarilor de infrastructura care se fac acolo si care acum, aproape de final, pare ca rezolva cateva probleme esentiale ale cartierului.
Cand m-am intors in tara in primavara lui 2015 si m-am dus in zona pentru scout locatii la un proiect cinematografic, ocazie cu care mi-am zis sa vad si ce s-a mai intamplat si cu loturile noastre, am ramas muta. In mai putin de 2 ani toata zona s-a reconfigurat, atat de mult incat n-am mai stiut pe unde si cum avem. Chiar daca era previzibila expansiunea, nici stagnarea de dinainte si nici viteza de acum nu au fost usor de estimat, cel putin nu la cotele astea. Dintr-o data zona a explodat, au aparut blocuri noi pe fiecare straduta pe care mai era liber un petec de pamant si cartiere rezidentiale noi pe fiecare fasie de teren. Ca si cand timpul s-ar fi scurs altfel in frantura asta de Berceni, partea de sud a Bucurestiului s-a extins pana la imbinarea cu orizontul.
La mai putin de 10-15 minute de mers pe jos de trei statii de metrou (Piata Sudului, Aparatorii Patriei si Brancoveanu), de banci, scoli, gradinite, magazine si toate mijloacele posibile de transport in comun (tramvai, trolebuz, autobuz, maxi-taxi), zona din spatele Dacia Meridian, respectiv triunghiul format din Strada Postalionului, Drumul Binelui si Strada Aurel Persu mi-a parut a fi cea mai rapida in expansiune. Ceva de genul “saptamana si etajul” cum imi mai povestesc dezvoltatorii. Cum s-a intamplat si pe fasiile care se desprind in stanga si in dreapta din Metalurgiei.
Mergeam azi si dadeam peste o alta fundatie noua de bloc, in mai putin de 6 luni dadeam peste noii locatari. S-au ridicat si se ridica zilnic blocuri, vile si case noi in Berceni la preturi foarte bune pentru un cartier din sectorul 4, cartier care se afla la mai putin de 20 de minute de Piata Unirii cu orice mijloc de transport te-ai deplasa.
Este o zona in care s-a construit avand in minte un target foarte bine definit de cumparatori, respectiv clasa de mijloc, oamenii cu salarii de pana la maxim 800-1000 de euro si eligibili pentru programul “Prima Casa”, respectiv majoritatea orasului. Daca la inceputuri, aceste noi cartiere erau low cost datorita gradului de confort mai scazut si a suprafetelor mai mici ale apartamentelor, la limita cu standardele, acum lucrurile nu mai stau la fel, ele avand o tendinta de uniformizare destul de mare cu restul orasului.
Mai sunt cateva loturi libere intravilane cu parametrii excelenti pentru constructiile de blocuri sau vile. Noua arhitectura e mai unitara in concept si ofera cartierului un aer mai proaspat. Partea interesanta, insa, este ca investitorii au reusit cumva sa integreze si CET Progresu in concept, transformandu-l astfel intr-un cartier frumusel pentru o zona industriala si intr-o zona industriala in care nu te deranjeaza sa traiesti, ba dimpotriva, te indeamna la explorare.
In zona Militari, la randul ei industriala, nu mi se pare ca s-a reusit la fel de bine aceasta sudura intre vibe-ul rezidential si cel industrial cum s-a reusit in coltul asta de Berceni. Poate si din cauza ca Berceniul e mai verde, are Delta Vacaresti in radacini, Parcul Tineretului la o aruncatura de bat si o deschidere mai avantajoasa spre zonele de padure din apropiere. Si poate si pentru ca multi sudisti au inceput sa fuga de incoerente imobiliare cum e cea din vecinul Popesti Leordeni, daca traversam doar cu un pas granita in Ilfov.
Daca lucrurile continua in ritmul asta inca 3-5 ani, asa cum pare a se intampla, cred ca putem spune ca sectorul 4 si-a atins potentialul in materie de oferte imobiliare. Perioada aceasta, de cel mult un an de acum incolo, pare a fi ultimul tren pentru investitorii in blocuri rezidentiale si pentru cumparatorii care doresc sa-si construiasca case si vile in zona, pretul terenurilor fiind deja in crestere, totusi inca atractiv.
Dincolo de vechiul capat al orasului se desfasoara un nou oras. Un oras in care strazi si nume suna a promisiune si schimbare din orice ar fi in mai bine: Progresu, Binelui…
Leave a comment
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.